
Oslanjajući se na japansko nasleđe i preko 95 godina ekspertize u industriji, naša raznovrsna integrisana rešenja duboko su ukorenjena u inovativnim tehnologijama i pionirskom razvoju proizvoda koji su iznova i iznova postavljali standarde u industriji, pomerajući granice komfora i energetske efikasnosti na svakom koraku.
Naša istorija (Rekishi)
Priča o Daikin Industries Ltd. započela je davne 1924. godine kada je inženjer Akira Iamada osnovao kompaniju pod imenom Osaka Kinzoku Kogiosho Ltd. U početku fokus je bio na proizvodnji delova za avione, cevi za radijatore, presovanju i izvlačenju metala - otuda i ime Kinzoku, što na japanskom znači metal.
Sa pojavom bezbednijih freona 1931. godine i mi počinjemo sa testiranjem rashladnih fluida. Do 1951. bili smo spremni da uđemo na polje klimatizacije. Izbacivanjem novog sistema sa direktnom ekspanzijom na tržište, Daikin pokreće nov način korišćenja freona za razmenu energije i hlađenje prostorije.
Godine 1957. i 1958. bile su za nas veliki iskorak jer smo na tržište izbacili i rotacioni kompresor i prvu toplotnu pumpu. Lansiranjem rotacionog kompresora, postali smo prvi japanski proizvođač koji je stvorio kompaktni, hermetički zatvoren kompresor.
Dok je globalna energetska kriza 1982. imala dalekosežne posledice na čitavu industriju, Daikin nastavlja sa istraživanjima, investicijama i razvojem fokusirajući se na tehnologiju promenljive količine freona (VRV). VRV je bio revolucionarna, tehnička inovacija na čitavom HVAC-R tržištu sa potencijalom da pored udobnosti donese i uštedu energije.
Do 2012. godine smo bili prva kompanija koja je predstavila klima-uređaje, toplotne pumpe i skrol rashladne agregate koji koriste freon R-32. Sa tri puta manjim potencijalom globalnog zagrevanja od rashladnog sredstva R-410-A, vodili smo put ka zelenijoj, održivijoj budućnosti. Danas na svetu1 postoji približno 140 miliona klima-uređaja sa freonom R-32, čime je postignuto smanjenje od približno 230 miliona tona CO2.
Brz rast i akvizicija brendova kao što su Rotex, McQuay, Zanotti, Tewis ili AHT Cooling doveli su do značajne ekspanzije kompanije Daikin. Danas Daikin grupa ima preko 80.000 zaposlenih širom sveta. Daikin Central Europe je deo ove organizacije i posluje na 16 tržišta sa najvećom prodajnom i servisnom mrežom od 1600 partnera, instalatera i distributera u centralnoj i istočnoj Evropi.
Korporativne vrednosti (Bijinesu kachi)
Kaizen je japanski izraz koji znači "stalno poboljšanje" ili "promena na bolje". Kada je reč o poslovnoj filozofiji, on obuhvata procese koji stalno unapređuju poslovanje i uključuju sve zaposlene. Daikinove osnovne vrednosti zasnovane su na uverenju da zajedno, kroz timski duh, fokus na kupca i težnju za stalnim rastom, možemo dostići svoj puni potencijal u svemu što radimo. Ovaj način razmišljanja pomaže nam da ostanemo fokusirani na svoje ciljeve dok nastavljamo da inoviramo, razvijamo i pružamo rešenja koja menjaju način na koji živimo i radimo.
Pozitivan uticaj (Purasu no kōka)
Najnovija istraživanja Eurobarometr-a 2021 pokazuju da 45 % Evropljana vidi klimatske promene kao jedan od najvećih izazova za budućnost3 EU. Kao ključni igrač u HVAC-R industriji, želimo da obezbedimo pozitivan uticaj kako na ekonomiju tako i na životnu sredinu.
Već doprinosimo visokom nivou kvaliteta života, komfora, pouzdanoj infrastrukturi, sigurnosti hrane i ekonomskom rastu u širokom spektru industrija. Međutim, rastuća potreba za hlađenjem, grejanjem i ventilacijom utiče na globalno zagrevanje zbog povećane potrošnje električne energije i emisije rashladnog sredstva. U Daikinu ozbiljno shvatamo svoju odgovornost i nastojimo da smanjimo svoj karbonski otisak na minimum i da do 2050. godine dostignemo nulte neto emisije CO2.
Daikinove inicijative za cirkularnu ekonomiju, poput L∞P by Daikin VRV toplotne pumpe i L∞P by Daikin -Recover-Reclaim-Reuse, važni su koraci ka smanjenju uticaja hlađenja i grejanja na životnu sredinu, posebno u maloprodaji i drugim industrijama. Daikin je takođe partner konzorcijuma „Retradeables“, prvog evropskog onlajn tržišta korišćenog F-gasa, koji se finansira iz programa EU Life i ima za cilj stvaranje cirkularne ekonomije kroz trgovinu iskorišćenim zalihama rashladnog fluida između instalatera i distributera.
Perspektiva & uvidi (Mitōshi)
Naši nagrađivani proizvodi osmišljeni su kako bi zadovoljili potrebe naših kupaca pre svega, pa u skladu sa tim održavamo bliske odnose sa potrošačima i partnerima kako bismo uvek mogli da pronađemo najbolja rešenja.
Osvrćući se na našu bogatu istoriju, evidentno je da iako mnogo toga proističe iz našeg nasleđa, mnogo više toga potiče od ideja i akcija našeg tima. Od prvih Daikinovih zaposlenih koji istražuju rashladna sredstva preko onih koji razvijaju primenu VRV -a pa sve do onih koji teže ekološki prihvatljivim rešenjima. Naš tim čini nas ovim što smo danas.
1 Procena Daikina, decembar 2020. Više na: https://www.daikin.com/csr/information/influence/hfc32.html
2 Poređenje sa uobičajenim scenarijom poslovanja sa trenutno korišćenim freonima R-410A i R-22.
3 https://www.europarl.europa.eu/at-your-service/en/be-heard/eurobarometer/future-of-europe